divendres, 6 de gener del 2017

Noves visions – Didàctica de la història.

Al llarg de tota la creació d’aquest blog he tingut un pensament al cap que no he pogut oblidar. Certament hem estat parlant d’història, d’activitats, recursos, noticies etc. Però... De què serveixen aquests recursos si a l’hora d’impartir la classe fem la mateixa classe magistral tal i com s’ha fet durant anys i anys? On queda la innovació?
Pel que fa a aquest post, vull parlar una mica d’aquest fet i per açò he trobat aquesta presentació Slideshare. A pesar de que, per al meu gust, és una mica densa, tracta molts aspectes que estan a l’ordre del dia.




Certament algunes de les seues parts són molt interessants. El fet d’implicar al alumnat per tal que ells experimenten la història i la facen personal; marcar una meta o objectiu final perquè els alumnes vegen que hi ha un propòsit que acomplir; la inclusió de les noves tecnologies per generar interès en l’alumnat o per evitar l’aprenentatge de sabers innecessaris són punts que considere cabdals per avançar metodològicament. Si poc a poc aconseguim introduir aquest tipus de variants metodològiques crec que podrem apropar cada vegada més la història a l’alumnat, despertant així el seu interès cap a ella.


Miguel Serra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada