dimecres, 4 de gener del 2017

La meua classe. – Contextualització i metodologia.

Primerament per contextualitzar la unitat didàctica, parlarem del centre i la classe en les que s’impartirà la unitat didàctica (UD). Aquest post també contindrà trets característics de la metodologia que s’emprarà a les sessions.


El col·legi en el que durem a terme la UD és un centre concertat que es troba a un territori originalment valencinaoparlant, més concretament a una barriada de nivell sòcio-econòmic medi-alt. Per aquest motiu cultural, al igual que em molts més centres de la contornada, el col·legi ha triat un Programa d’Ensenyament en Valencià (PEV).
És un centre amb molta demanda, pel que té quatre línies (quatre classes de primer de primària, quatre de segon etc.). A cada classe hi ha una mitjana d’uns 22-28 alumnes. Concretament a la que implantarem la UD en té 23.

Els nostres alumnes  de tercer curs tenen entre 9 i 10 anys, són curiosos, participatius i creatius. A pesar de que es troben a un terme municipal de caràcter valencià, la majoria dels alumnes són castellanoparlants encara que tots coneixen i parlen (amb prou fluïdesa)  el valencià. Un altre fet destacable és que tots els alumnes han estat a la mateixa classe durant els cursos anteriors; açò afavoreix l’existència d’un bon clima a la classe basat en la confiança i cooperació entre iguals. En aquest grup classe no hi ha cap alumne que necessite una adaptació curricular significativa, es més, no hi ha certament molta diversitat d’alumnat: sí que es cert que, òbviament, cadascun dels discents aprèn a un ritme diferent, pel que haurem de tindre en compte els ritmes individuals d’aprenentatge; però normalment es podrà treballar conjuntament.


Finalment, pel que respecta a la metodologia, tota la UD s’impartirà mitjançant un mètode deductiu pel qual els alumnes podran contextualitzar tots els coneixements que van aprenent, sempre de més generals a més específics. Començarem contextualitzant tot el que anem a veure, basant-se en les idees prèvies dels alumnes. Èpoques, dades i característiques aniran succeint-se de manera ordenada i deductiva, per exemple, primer parlarem sobre l’edat mitjana i posteriorment de les dates més significatives i les seues característiques (com art, cultura, societat...).   
Miguel Serra.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada