dimecres, 4 de gener del 2017

La història no és avorrida! – Justificació.

Tal i com es narra a l’apartat presentació, aquest blog tractarà sobre Coneixement del Medi (CM). No obstant, tots els que estem relacionats amb el món de la docència sabem que l’àrea de CM és una de les àrees que més coneixements abasten de tota l’Educació Primària. Gran varietat de continguts integren esta àrea des de primer fins a sisè curs. Per tal de centralitzar-ho en aquest post parlarem sobre el camp d’estudi seleccionat per treballar la UD i el perquè de la seua selecció. 


Primerament hi ha que adaptar-se al marc jurídic vigent. Per això cal primer llegir a consciència el decret vigent a la comunitat autònoma on es dura a terme la UD. Basant-se en el Decret 108/2014 que actualment regula l’educació en la Comunitat Valenciana i tenint en compte el nivell seleccionat (tal i com es diu a la presentació tercer de primària), he decidit treballar el Bloc V – Història “El canvi en el temps”.

Certament, segons els documents oficials, els continguts d’història s’han d’haver treballat des del començament de l’etapa d’Educació Primària. No obstant, molts especialistes coincideixen en que és a tercer curs quan de deveres  l’alumne comença a tindre una concepció menys egocentrista, i, poc a poc, es dona compte del món que el rodeja i de que ha hagut moltes persones e històries abans que ell nasquera. Es per això pel que, durant tot el segon cicle, és la edat idònia per començar a treballar conceptes tan històricament importants com successió, ordenació o simultaneïtat. Els alumnes ja tenen la capacitat d’imaginar o figurar-se successos que han ocorregut fa un determinat temps. A més a més, a eixes edats els encanta conèixer successos antics, es a dir, tot el que té relació amb èpoques antigues com la antiga Roma per exemple.


Però hem de saber com introduir tota la informació de manera que ells puguen entendre-la i assimilar-la correctament. Finalment recalcar que, com vorem al següent post, òbviament els continguts estaran adaptats als seus nivells.

Miguel Serra.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada