dimecres, 4 de gener del 2017

El què? : Història. – Continguts.

Tal i com s’ha deixat entreveure al post anterior, els alumnes tenen, per sí mateixos, molt interès per la història, però no ho saben. Per tal de centralitzar els continguts que farem servir a la UD, en aquest post en parlarem sobre els principals.


Si parles de successos o fets passats, com per exemple la civilització egípcia, tots els alumnes de classe alçaran les orelles i et pararan atenció. Són coses altament atractives per a ells. Tots coneixen alguna cosa sobre el tema i, per conseqüent, tots volen aportar els seus coneixements. Obtindrem sense cap dubte una classe altament participativa que, tot siga dit,  hem de saber controlar. No hem d’oblidar que l’efusivitat de l’alumnat pot jugar amb o contra els nostres interessos. També hem de tindre en compte que, no tots els continguts són vàlids, sinó que han d’estar adaptats i adequats a l’edat dels discents. És per això pel que he triat els següents continguts:

-Introducció a la cronologia històrica.
-Inici de les nocions de successió, ordenació i simultaneïtat.
-Coneixement de les diferents èpoques de la historia.
-Coneixement de les gran civilitzacions i les seues corresponents aportacions al progrés de la humanitat.
-Trets diferenciadors de les societats a través del temps.
-Canvis i permanències. Successos històrics i vida quotidiana. Herències del passat.
-Esdeveniments més importants de la història de la humanitat.


Resumint, certament crec que si sabem traure partir a aquests continguts podrem, a banda de culturitzar i ensenyar al nostre alumnat continguts oficials),motivar-los i implicar-los en la faena, traent el millors d’ells.


Miguel Serra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada