Tal i com s’ha deixat entreveure al post anterior, els alumnes tenen, per
sí mateixos, molt interès per la història, però no ho saben. Per tal de centralitzar
els continguts que farem servir a la UD, en aquest post en parlarem sobre els
principals.
Si parles de successos o fets passats, com per exemple la civilització
egípcia, tots els alumnes de classe alçaran les orelles i et pararan atenció.
Són coses altament atractives per a ells. Tots coneixen alguna cosa sobre el
tema i, per conseqüent, tots volen aportar els seus coneixements. Obtindrem
sense cap dubte una classe altament participativa que, tot siga dit, hem de saber controlar. No hem d’oblidar que
l’efusivitat de l’alumnat pot jugar amb o contra els nostres interessos. També
hem de tindre en compte que, no tots els continguts són vàlids, sinó que han
d’estar adaptats i adequats a l’edat dels discents. És per això pel que he
triat els següents continguts:
-Introducció a la cronologia històrica.
-Inici de les nocions de
successió, ordenació i simultaneïtat.
-Coneixement de
les diferents èpoques de la historia.
-Coneixement de
les gran civilitzacions i les seues corresponents aportacions al progrés de la
humanitat.
-Trets
diferenciadors de les societats a través del temps.
-Canvis i permanències. Successos històrics i vida quotidiana. Herències
del passat.
-Esdeveniments
més importants de la història de la humanitat.
Resumint, certament crec que si sabem traure partir a aquests continguts
podrem, a banda de culturitzar i ensenyar al nostre alumnat continguts
oficials),motivar-los i implicar-los en la faena, traent el millors d’ells.
Miguel Serra.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada